Artikelserie for Kræftens Bekæmpelse
Kræftens Bekæmpelses digitale afdeling kontakter mig, fordi de ønsker et løft af deres content med en længere artikelserie. De vil fortælle de ægte historier om kræft, hvem det rammer, hvad det gør på godt og ondt – og ikke mindst hvor man står efter sådan en omgang. De vil have danskerne til at mærke kræftsagen, når de møder dem digitalt – både på web og sociale medier.
Kræftens Bekæmpelse får produceret en længere række artikler, som de publicerer på cancer.dk og på sociale medier. Et eksempel er historien om Mario, som har mistet sin mor til lungekræft. Med Marios historie får Kræftens Bekæmpelse mere end 500.000 eksponeringer på Facebook, tusindvis af likes, delinger og besøg til deres website – og Mario får i den forbindelse samlet over 90.000 kr. ind til kræftsagen.
Pludselig går det op for mig, at hun er syg. Hun dør langsomt. En dag er hun der altså ikke mere.